Dag 17 - Amici

29 juli 2016 - Vieste, Italië

Vandaag komen Mark en Frank uit Pescara. We doen het dus rustig aan. Om 11.00 u gaan we vast richting haven om de boel te verkennen. Om 11.30 u arriveren onze vrienden en gaan we door de steegjes van Vieste op weg naar de Taverne. We zijn de enige gasten, maar dat vinden we niet erg. De ober is weer zeer vriendelijk, en lijkt trots op alles wat hij serveert. Het smaakt allemaal weer even verrukkelijk en we zij blij dat we dit nogmaals hebben geboekt. Om 13.50 u begeven we ons weer richting de haven, naar onze  gehuurde rubberen boot. Na de uitleg kunnen we vertrekken. Het is heerlijk weer, dus dat komt goed. We varen langs de stranden en baaitjes van Vieste en omgeving. Bij de Baia porto del Greco meren we aan om te zwemmen en te chillen. Zalig. We hebben een tas vol lekkers en verorberen dat op de boot. Om 16.30 u vinden we het welletjes en varen we terug. De wind is inmiddels behoorlijk aangetrokken en de zee is dus erg onstuimig. We stuiteren over de golven en komen uiteindelijk zeiknat in de haven aan, waar het gelukkig minder ruig is. Na het af tanken en aanmeten nemen we nog even een borrel bij een lounge tent aan de kade en proosten we op de heerlijke dag.

We sluiten de dan af met een pizzaatje van de camping en na een limoncello duiken we de koffer in. Jurriaan maakt Vieste weer onveilig.
Morgen alweer onze laatste dag.....