Dag 1 - live vanuit Bari

13 juli 2016 - Bari, Italië

Vannacht om half 3 (!) ging de wekker, want om 5.30 uur vliegen, betekent tegenwoordig  om 3.30 uur op Schiphol zijn.

Dat eigenlijk te vroeg, want uiteindelijk moet je je toch nog een uur op Schiphol  vermaken. Maar we durven geen risico te nemen en hangen wat op een uitgestorven pier D.

De vlucht is niet vertraagd en 2 uur en 10 minuten later zijn we in Bari. Onze huurauto ophalen kost even wat moeite ( waarom smeren ze je toch altijd nog weer een verzekering aan terwijl je dat al lang en breed hebt geregeld?), maar een half uur later zijn we al op weg naar onze bed en breakfast Il Trespolo degli Angeli midden in het oude gedeelte van de stad, tegenover de basiliek waar Sint Nicolaas begraven ligt. Een parkeerplaats is niet te vinden dus we kijken eerst of we de koffers kunnen afgeven en dat kan. We worden heel vriendelijk ontvangen  door Francesco de eigenaar, die nauwelijks Engels spreekt, maar gelukkig begrijpen we inmiddels veel Italiaans en spreken het ook een beetje, want leg maar eens uit dat je man nog beneden staat met de auto en nog geen parkeerplaats kan vinden!

Francesco laat ons vol tot de b&b zien inclusief het adembenemende terras en rijdt dan zelfs met Emile mee naar een parkeergarage in de buurt. Die italianen!

We kunnen helaas nog niet op de kamer, die ia nog niet schoon, dus slenteren we een beetje door de buurt, drinken een latte en eten een broodje en na een goed uur mogen we eindelijk de kamer op. Gelukkig want we zijn gebroken! We slapen de middag door, frissen ons op en gaan Bari verder ontdekken. Prachtige stad met fotogenieke steegjes maar ook leuke winkels. Ook met ijs!

1 nadeel, het is 35 graden! En dat is voor ons bleekscheten echt even wennen. We zoeken dus weer gauw een terras aan zee met een lekker briesje.

S avonds eten we in een aanbevolen restaurant heerlijke Italiaanse gerechten en geven maat een dikke fooi, zo weinig moesten we afrekenen.

Het is nu 23.30 uur en mijn lichtje (die van de mannen is al uit) gaat weer uit, dus: Welterusten!

1. Ingrid:
    14 juli 2016
    Wouw wat heerlijk om te lezen. Idd wel warm maar ti's beter als in Nederland.
    Geniet liefs Ingrid