Dag 14 - a Vieste

29 juli 2016 - Vieste, Italië

We reizen vandaag van Lecce naar Vieste, een reis van ongeveer 3,5 uur. We drinken nog even een cappo bij een cafeetje om de hoek en gaan dan op pad. Het is, zoals de hele vakantie al, rustig op de weg. Rond 13.00 uur zoeken we een lunch plekje via tripadvisor en komen terecht in Canosa di Puglia, dat op de route ligt. Helaas lijkt ons uitgekozen adresje dicht en  moeten we op zoek naar een alternatief. Dat valt nog niet mee. Er is niet veel open. We vinden gelukkig een lunchbarretje en krijgen een heerlijke salade met focaccia van een alleraardigste Italiaan, die het erg waardeert dat wij alles in het Italiaans proberen te bestellen. Hij blijft praten en vragen en uitleggen. Na een laatste kop koffie en nog een aanbeveling van een strand, vervolgen we onze weg.
Rond 16.00 u komen we in Vieste op Baia Degli Arancia aan.
Een prima camping en appartement. Na een borrel bij de bar om bij te komen van de reis, verkennen we het strand. Het water en strand zijn zalig. 'S avonds eten we een simpele pasta in ons appartement en duiken op tijd ons bed in. Jurriaan duikt het nachtleven in. Eindelijk verlost van z'n ouders :-)