Dag 15 - nog maar een dagje aan het strand

29 juli 2016 - Vieste, Italië

Vandaag een hele dag relaxen op het strand, bedjes en parasol gehuurd, heer poedelen en peddelen.

Om 17.30 u zijn we er klaar mee en frissen we ons op. We gaan Vieste maar eens verkennen. Omdat het een levendige omgeving is hebben we bedacht dat het wellicht verstandig is om een tafel te reserveren.
Dat doen we bij Taverna Al Cantinone.
We,wandelen door Vieste, een leuke stad met een haven en prachtige vergezichten over de zee. We hebben om 20.30 u gereserveerd en lopen langzaam richting de taverna. Onderweg Sien we al,in veel restaurantjes mensen zitten. Als wij bij Al Cantinone komen is er niemand. Dat is even schrikken! Maar al gauw druppelt het binnen. Het wordt zelfs vol en er worden zeker 10 gezin/stellen teleurgesteld. Maar goed dus dat we hebben gereserveerd.
Wij snappen inmiddels waarom, het eten is zalig. We hebben heerlijke antipasti als voorgerecht met ham, burrata, ricotta, bruschetta's, gerookte kaas, noem maar op. En zo mooi geserveerd. We smullen. Emile en Jurriaan hebben en filetto do manzo en ik heb een Orata dell'adriatico met heerlijke meegestoomde groenten en aardappels.
We nemen ook maar eens een toetje. En ook dat is bijzonder. Een 'rots' van chocoijs met slagroom, naar de rots die hier vlakbij in zee staat, de pizzomuno.
We maken er zelfs foto's van. Hahahah, genieten! We reserveren maar meteen een tafel voor vrijdag als vriend Mark komt. Hij zit op 3 uur rijden hier vandaan en wil vrijdag graag met ons lunchen en varen.
We rollen daarna naar huis.....