Dag 12 en 13 - spiaggia en Gallipolli

25 juli 2016 - Lecce, Italië

Gisteren  maar eens een stranddag ingelast. Op aanraden van onze gastheer naar Torre Vecchia/Torre del Orso gereden. Een uitdaging op zondag, als de italianen vrij zijn. We vinden gelukkig een parkeerplek en een parasol met 2 bedden, want in de zon houden we het niet lang uit. Het is een mooi strand met uitzicht op le due sorelle, de 2 gezusters. De zee is glashelder azuurblauw. Om 17.00 uur houden we het voor gezien. We knappen ons thuis op en gaan eten bij Arte dei Sapori, een restaurant waar een al een paar keer langsgelopen zijn en er erg gezellig uitzag. De borden zijn groter dan we gedacht hadden, dus de bijgerechten die we bestellen zijn wat overbodig, maar het smaakt. Veel verse vis. We proberen na het eten nog even bij de battisti 2016 in Lecce te komen, een live concert met bekende Italiaanse artiesten, zoals Baby Kay, maar het is te vol. We gaan dus maar weer lekker naar onze studio, waar we alles live op tv kunnen volgen.

Dag 13

We worden vandaag pas om 10.00 uur wakker! We willen nog een paar highlights van Lecce opzoeken, zoals de Basillica Sante Crocce en het Castello, waar een tentoonsteling van Andy Warhol is. We besluiten eerst maar eens een koffie en een pasticciotto con limone eten. Heerlijk!

Dan op weg naar de mooie Basilica en het Castello. Een leuke tentoonstelling, maar de rest van de getoonde schilderijen valt wat tegen. Dan maar weer op zoek naar een lekker lunch adres. Dat vinden we, natuurlijk. Cafe Alibli, met een originele manier van serveren. Er komen nog twee muzikanten mooie liederen spelen, wat het helemaal af maakt.

Dan gaan we nog gauw even naar huis om spullen te pakken, want we willen naar Gallipolli, een badplaats, zo'n half uurtje van Lecce. De Zwemspullen gaan mee, want we kunnen daar ook heerlijk naar het strand. We vinden makkelijk een parkeerplaats en een leuk strand waar we een frisse duik nemen. Het is rustig, alleen wat lokale mensen. Na 2 uurtjes is het weer genoeg en wandelen we door de historische binnenstad en de vismarkt. Wat een leuk plaatsje weer! We schieten weer veel foto's. Dan wordt het weer tijd om een eettentje te zoeken. We hebben vanmiddag al voldoende gegeten, dus het wordt een lekker simpel tentje met een broodje, salade en visje.

Ik krijg nog een verdrietig bericht, mevrouw Van Diemen is op 90-jarige leeftijd zondag overleden. Een mooi mens! Helaas kan ik niet bij haar begrafenis zijn. Maar even een kaarsje branden....

Om 21.00 u rijden we naar huis. Onze laatste avond in Lecce is aangebroken. Een heerlijke stad en een mooie uitvalsbasis voor prachtige plekjes in Puglia.

Morgen op naar onze laatste bestemming, nl. Vieste.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl