Dag 3 - Bari - Conversano - Alberobello - Ostuni

15 juli 2016 - Ostuni, Italië

We verlaten vandaag Bari en gaan op weg naar ons volgende logeer adres, Piazza Azzuri, waar we een week zullen blijven.

Onderweg doen we Conversano aan, een mooi plaatsje, waar we de markt bezoeken (kleren, schoenen, kleren, schoenen en af een toe een kraampje met huishoudelijke zaken). Tegenvallend voor Italiaanse begrippen, dus gauw richting het castello di Conversano, voor een versnapering op een lekker terras. Onderweg stuiten we op de zoveelste trouwerij, er wordt wat afgetrouwd hier.

Nog een paar laatste foto's van de toren van de Monastero San Benedetto en we gaan richting Alberobello. Hier bezoeken we de Trulli's, één van de symbolen van Puglia. Ze staan ook op de werelderfgoedlijst van UNESCO, dus de Japanners en Chinezen zijn ook aanwezig. Die hadden we hier nog niet eerder gezien. Het weer is ook omgeslagen, maar dat duurt niet heel lang. De temperatuur is gelukkig met 10 graden gezakt, heel aangenaam.  We schieten veel foto's, want het blijft een mooi gezicht al die kabouterhuisjes. We nemen nog een latte op een terras, met een specialiteit van de streek en gaan op weg naar onze bestemming.

In Ostuni raken we even de weg kwijt en belanden midden in de nauwe straatjes van de stad, maar dankzij Googlemaps komen we al snel op Piazza Azzuri aan. We worden hartelijk ontvangen door Annette en Rosanne, de eigenaressen. Zij maken zelf brood en jam, pindakaas en  limoncello! We hebben een leuk huisje op een mini camping. Hier gaan we ons dus wel vermaken.

Gauw nog wat boodschappen, een heerlijke pasta pesto en nu zitten we heerlijk op de Piazza voor onze deur. De krekels op de achtergrond maken het compleet!

Dag 3 is ook weer bellissimo!

1. Ingrid:
    16 juli 2016
    Super en wat een leuke verhalen en foto's
    In Leiderdorp nu ook lekker weer
    Liefs❤️