Dag 4 - un giorno intero

16 juli 2016 - Ostuni, Italië

De 1e nacht in Piazza Azzura was een lastige. De slaapbank was niet echt comfortabel. Om 4 uur viel ik eindelijk in slaap en om 8.45 uur al weer wakker. Nou ja, het is vakantie, dus veel hoeven we niet te doen.
Emile haalt zelfgebakken brood, vijgenjam en pindakaas en we kunnen nog heerlijk buiten ontbijten.
We gaan vandaag naar de markt in Ostuni. Het is een mooie grote markt, met veel groente, fruit, noten, maar ook veel non-food. Een klein nadeel, het is inmiddels gaan regenen. We kopen wat olijven en lokale knabbels, maar tegen die tijd stroomt de regen al van de kraam in onze nek. De temperatuur daalt ook behoorlijk, maar het is nog steeds te doen. We lopen toch als stoere Nederlanders langs de kramen, waar alle Italianen schuilen. Niks gewend, die watjes :-)

Nadeel is wel dat de markt kooplui de kramen vroegtijdig opruimen. We besluiten naar de historische binnenstad van Ostuni te wandelen. Een mooi plaatsje, maar helaas blijft het regenen. We zoeken dus maar gauw via tripadvisor een lunch plekje en belanden bij La Gilda, een piepklein biertentje met heerlijke broodjes, maar vooral met veel speciale biertjes.
Na het eten vervolgen we onze weg, maar de regen wil niet stoppen en de temperatuur is inmiddels flink gedaald, dus aangenaam is het niet meer.
Tja, en wat doe je dan, je zoekt weer een plekje binnen op. We vinden een leuke loungebar, Casbah en warmen lekker op.
Na 1,5 uur is het eindelijk wat opgedroogd, dus gaan we maar weer op huis aan. Er volgen vast nog wel mooie dagen om Ostuni op een zonnige dag te bezoeken.
Jammer voor de organisatie van de Comedy Central die vanavond op het plein in Ostuni allerlei optredens hebben.

We rijden nog even langs de splinternieuwe supermarkt voor de ingrediënten  van een maaltijdsalade. Het begint inmiddels ook stevig te waaien. Gelukkig betekent dat ook dat de wolken overwaaien, dus pikken we nog wel wat zon mee.
's Avonds eten we met de eigenaressen en de Enschedeers en tafelen gezellig na. Jurriaan wordt ook nog getrakteerd op zelfgemaakt bananen ijs.

Het is wel fris, dus gaan we maar op tijd naar binnen.

Een dagje "binnen" dus. En dat terwijl we woensdag begonnen met 40 graden!