Dag 5 - Buik vol

17 juli 2016 - Ostuni, Italië

Het start winderig vandaag, maar de temp is aangenaam. Ik doe rustig aan, want het slapen wil me nog niet echt lukken. Emile is al vroeg uit de veren voor een hardlooprondje. Hij appt  al vroeg een foto van zijn wel verdiende caffe cornetto. We ontbijten weer met zelfgebakken brood.en lezen wat in de zon.

Tegen lunchtijd gaan we naar Ceglie, zo'n 11 km hier vandaan. We hebben gelezen dat er een lekker Osteria zit en dat het plaatsje zelf ook bezienswaardig is. Aangekomen is het even zoeken  naar de steeg waar de Osteria zit. Aangekomen blijkt Osteria Pugliese zeer in trek want vol. Tripadvisor biedt zoals altijd raad want een aanbevolen Trattoria aan de andere kant van de Piazza. Het blijkt een geweldige keus. Trattoria Messapica wordt gerund door de super gastvrije Ossimo die ons niet alleen overlaadt met tientallen Italiaanse lekkernijen maar de gasten ook vermaakt met accordeon en Italiaanse karaoke.

Een kleine opsomming van de anti past in: gefrituurde mozzarella met tomaat, balletjes risotto, fritata, gegrilde aubergine, focaccia, courgettebloemen in deeg, gegrilde paprika, groentelasagne, aardappelpuree, maar volgens Jurriaan alles lekkerder dan 'normaal'. Daarna 2 soorten pasta, met zeevrucht en orecchiette, uit deze regio. Vervolgens een schaal met kip en mals vlees. Toen fruit, veel fruit. Oh ja en gebak. Daarna nog watermeloen en niet te vergeten een glaasje zelfgemaakte likeur naar keuze.

Gelukkig hebben we er 4 uur over gedaan. Avondeten heb ik overgeslagen...

We hebben nog wel even door de historische binnenstad gewandeld, waar we door een nazaat van een kasteelheer (of was het een zwerver?) over de resten van het kasteel werden geïnformeerd. Bijzondere ontmoeting in elk geval.

We sluiten de dag relaxend af, als ware het vakantie! Voorlopig hebben we onze buik er nog niet vol van!