Dag 6 - nog maar eens een mooi plaatsje

18 juli 2016 - Ostuni, Italië

Voor vandaag is weer veel wind voorspeld, dus gaan we nog maar eens op zoek naar een mooi plaatsje in de buurt. Het wordt Martina Franca en het is weer een juweeltje. Wat zijn er in Puglia toch veel mooie plekjes. Alleen de rit ernaar toe is al mooi. Overal Trulli's, waar je ook kijkt.

In Martina Franca wordt eerst even geshopt en daarna slenteren we door de prachtige straatjes van de historische binnenstad. Natuurlijk ook even binnen kijken in de basiliek, ook hier geen straf. We eten voor de lunch een heerlijke piadina en natuurlijk een ijsje toe en wandelen dan nog even  verder door dit mooie plaatsje.

Dan rijden we teug naar ons plekje om ons om te kleden, want de wind is wat gaan liggen, dus gaan we naar het strand, Torre Pozella, met een mooi baaltje. De zee ia nog wat ruw, dus het ziet er niet zo azuurblauwe uit dan we hadden verwacht, maar het is onze eerste zwempartij, dus we genieten.

Om 18 uur is het weer genoeg geweest en gaan we lekker thuis douchen. Het blijkt dat er twee Leiderdorpers op de camping staan, hoe grappig is dat.

Emile heeft in mijn Puglia boek gelezen over een goede pizzeria in Carovigno, een plaatsje verderop, dus gaan we maar op pad. We  bezoeken eerst nog het kasteel van Carovigno, waar een aantal muzikanten hun instrument stemmen. Het is dan even zoeken naar de pizzeria, maar dan vinden we het. Een onooglijk tentje, maar ooooooooooo, wat een heerlijke pizza's. Ik ben niet zo'n fan, maar deze zijn verrukkelijk. Alle ingrediënten zijn van locale boeren en smaken zeer bijzonder. Vooraf hadden we nog en zalig plateau met allerlei kazen, hammen en worsten, kersen, ook van locale producenten. Met een verrukkelijke rode wijn was het compleet. Wat kun je hier toch heerlijk eten!

Op de terugweg nog even live luisteren naait de muzikanten bij het kasteel en zo hadden we weer een mooie dag!

1. Ingrid:
    19 juli 2016
    Weer al jullie belevenissen gelezen en wat eten jullie lekker.
    Gelukkig genieten wij hier ook
    Mooie foto's...
    Liefs x ingrid