Dag 9 - Spiaggia

21 juli 2016 - Torre Canne, Italië

Na een week door Puglia te zijn getrokken vinden we het tijd worden dat we een dagje in de Azuurblauwe zee poedelden en  peddelen. Emile en Jurriaan hebben gisteren een leuk strand ontdekt (zie verslag dag 8, dat Emile nog moet schrijven). Redelijk op tijd ons bed uit dus vandaag. Na eerst weer ons standaard zuurdezem ontbijt te hebben genoten gaan we op pad. Jurriaan en Emile hebben niet teveel gezegd, het is een heerlijk strand. Tot 4 uur brengen we de dag hier door afwisselend lezend (de Linda van de buren en Tim Krabbé van de camping), poedelend, spelend met een volleybal en zonnend. Dan zijn we het zat en gaan weer richting onze Piazza waar we nog net op tijd zijn voor het live verslag van de laatste 5 renners (waaronder Bauke) in de tijdrit van de Tour de France.

Het is goed warm, dus proberen we het terras aan de achterkant van ons huisje, maar ook daar is het al gauw te warm. Dan maar weer op de Piazza onder de bomen. Inmiddels druppelen allen bewoners van de camping binnen en kletsen we gezellig de dag door. Het wordt stilaan later en er moet nog worden gegeten. We gaan op onze laatste avond hier toch maar weer lekker eten bij La pagnolletta in Carovigno. Dat is ons afgelopen week goed bevallen.

We worden weer hartelijk ontvangen, bestellen dit keer geen antipasti en ook geen wijn, maar wel weer een heerlijke pizza. Emile vraagt de ober of ze wel weten dat hun pizzeria staat aanbevolen in een Nederlandse reis boekje over puglia. Dat is hun onbekend en er ontstaat reuring in de tent. De kok komt er ook bij en hij blijkt de schrijfster, Hetty de Vogel inderdaad te kennen. Of we het boek willen opsturen, nou ehhhh, weet je wat, geef ons het mail adres maar, we mailen de foto's uit het boek wel. Dat vinden ze een goed idee. Als we weggaan roept de ober ons nog even terug. Kunnen we de foto's naar hem appen? Ja hoor doen we! Ach hebben we die italianen weer blij gemaakt. Als de foto's zijn geappt krijgen we de vraag of we de tekst kun neem vertalen. En dat kan Emile inmiddels met gemak!

Morgen naar Lecce! Time flies!